איך בונים אתר מכירתי (E-commerce) לעסק?

לא רק לגדולים
אם גם אתם חושבים שאתר מכירתי זה רק לגדולים, אם גם לכם נדמה שרק אמזון, איביי, עליבאבא ודומיהם יכולים למכור ברשת, כדאי שתחשבו שוב. כמה עובדות לפני שתפסקו:
⦁ שינויים בהרגלי הקנייה: צמיחה קמעונאית  ומשמעותית קיימת, אבל היא באינטרנט. "הקמעונאות בארה"ב, ובשאר העולם אחריה, עוברת לא פחות מאפוקליפסה. אלפי חנויות נסגרות, קניונים עומדים נטושים, רשתות שפעם היו פופולריות מגיעות להקפאת הליכים – וכל זה קורה על רקע כלכלה צומחת, אבטלה נמוכה וסנטימנט צרכני גבוה." (ארז ברית ויוליה ויימן, כלכליסט, 12/2017)
⦁ סוגרים חנויות: קניונים וחנויות פיזיות מאבדים את הרלוונטיות. מאמר ב"וול סטריט ג´ורנל", קובעי כי כ- 7000 חנויות נסגרו בארה"ב ב- 2017 - שיא של כל הזמנים. לצדם, 300 קמעונאים פשטו את הרגל. 
⦁ החנות שלכם ברשת (גם לעסקים בינוניים וקטנים). אם אתם מתמחים בתחום התינוקות, המזון או הקולינריה, בוודאי אתם זוכרים את הימים בהם הייתם זקוקים לאתר מרשים ולשיווק דיגיטאלי שיגרום ללקוחות שלכם לכתת רגליים ולהגיע לחנויות. היום, מספיק שתבחרו במומחים אשר יסייעו לכם להשאיר את הקונים בחנות אונליין שתפתחו! 

למה דווקא עכשיו? 
אומרים שהאמריקאים מקדימים אותנו. זה נכון. אז מה היתרון? אנחנו יכולים ללמוד מהטעויות שלהם ולפעול בחכמה מבעוד מועד. יש לכם חנות מצליחה או רשת קמעונאית? זה בדיוק הזמן לחשוב על השלב הבא ולבחון האם הקמה, תפעול ושיווק אתר מכירתי עשוי לקדם את העסק שלכם ולהתאים אותו לעידן הסחר המקוון, או האם דחיית ההחלטה עלולה לגרום להתדרדרות העסק, והכל בגלל שינויים בהרגלי הקנייה ובהתנהגות הצרכנים. 
למה עוד? כי ישראלים נכנסו לעניין חזק חזק! כך לדוגמא נמסר מאתר איביי כי בכל שתי שניות ישראלי קונה מוצר דרך האתר ובסך הכל כ–16 מיליון מוצרים בשנה החולפת. 

איך מתחילים? 
כדי לפתוח חנות אונליין צריכים בראש ובראשונה להקים אתר אינטרנט מותאם אשר יאפשר ללקוח הפוטנציאלי לשוטט בחנות בנוחות, תוך שהוא סופג חווית משתמש וחווית קנייה נוחה ומדוייקת לצרכיו, כזו שתחזיר אותו אליה פעם אחר פעם. 

מה תכלול החנות? 
איפיון של האתר, וקבלת החלטה מהי האסטרטגיה שלנו?
⦁ קבלת החלטות עיצוביות, מיתוג, נראות האתר והדפים.
⦁ קטגוריות מוצרים
⦁ דפי מוצר מפורטים הכוללים תמונות איכותיות של המוצר (לעיתים ממספר זוויות) + תיאור של המוצר
⦁ מערכת סליקה אלקטרונית המאפשרת תשלום נח וידידותי 
⦁ מדיניות משלוחים והחזרות
⦁ נציגי מכירות און ליין (בחלק מהמקרים) 
⦁ ועוד ועוד

עשה ואל תעשה בחנות מקוונת 
החלטתם להקים חנות אונליין, קחו בחשבון שחנות אונליין היא עבודה בפני עצמה. חנות אינטרנטית היא יחידת רווח חדשה לעסק ומחובתה לייצר מערכת יחסים טובה עם הלקוח ולספק לו מענה מדויק לצרכיו ובזמן אמת. 
1. החנות הדיגיטאלית חייבת לשדר עכשוויות וחדשנות ולעמוד בשורה אחת עם העסקים המובילים בתחום.
2. כל רכיבי החנות יהיו איכותיים בלבד (ובפרט התמונות אשר יצולמו באופן מקצועי או יתקבלו מהיצרן.
3. חווית המשתמש והקנייה צריכה להיות מקסימאלית.
4. לאתר ולשיווקו יש לייצר תוכן שיווקי. לא רק בעת הקמתו אלא לאורך כל חייו. התוכן השיווקי יכלול תוכן למוצרים ספציפיים ותכנים כללים, למשל על תחומי התמחות.
5. לאחר העלאת האתר יש להקפיד על שיווקו וקידומו, קביעת האסטרטגיה הדיגיטלית לקידום ועבודה למול אנליטקס בניתוח נתוני ההתנהגות והגלישה באתר.
6. חשוב לזכור באתר מכירתי אחרי 8 שניות שהלקוח נכנס הוא יבצע פעולה כלשהיא באתר או ינטוש!!


הקמת אתר מכירתי
לפגישת ייעוץ
ללא התחייבות!