המדריך למיקסום המכירות באתר שלך


איך מנהלים, מפעילים ומניעים חנות וירטואלית לטווח ארוך? 5 כללי אצבע:

החנות נפתחה והקופות מוכנות. אז מה עושים עכשיו? איך הופכים את החנות לערוץ מניב? קודם כל מנהלים את החנות באופן שוטף, עם צוות מקצועי – אם אתם מעוניינים לעשות את זה נכון מהרגע הראשון, להגדיל רווחיות ולהימנע מהפסדים בחרו במומחה לניהול החנות שלכם.



המדריך המלא לחנות אינטרנטית שעובדת בשבילך 24/71:

1. הזנת מוצרים לאתר – כולל כתיבת תכנים והשלמת מפרטים, צילום או קבלת צילומים מהיצרן וכמובן הטמעת כל החומר החשוב הזה באתר. יש לקחת בחשבון שזהו אחד המרכיבים המשמעותיים באתר רב ומגוון מוצרים, הנדרשים לחידוש והתאמה לקטגוריות, עדכונים רלוונטיים, מבצעים והנחות נוספות לעיתים מדי יום.

2. כתיבת תכנים נוספים – ככל שתעלו יותר תכנים כך הסיכוי לקידום אורגני גדול יותר. הוספת תכנים ראויים ומקצועיים תציג אתכם כאוטוריטה בתחומכם. ומי לא רוצה לרכוש לחם מיוחד מהמומחים ללחם? מוצרי תינוקות מהמומחים לבטיחות תינוקות? אמצעי הצללה איכותיים ממי שכתבו את ההדרכה להתאמת ההצללה הנכונה לכל בית ובית עסק?

3. ניהול קידום המכירות – בחירת מוצרים מובילים (כולם רוצים לרכוש אותם) אותם נבחר לפי הנצפים/ המבוקשים ביותר ובהם נבצע פירוט מלא, הוספת תמונות וסרטונים והדגשות ספציפיות למוצרים. בחירת מבצעים (לכולם כדאי לקנות אותם), חלוקת קופונים (כולם מחפשים אותם) ועוד.

4. פתרון דילמות ובעיות – ככל ששרות הלקוחות של האתר מתקדם יותר, מספק מענה אמיתי ומהיר למצוקותיהם של הלקוחות כך האתר יהפוך לאתר שכדאי לרכוש בו. ניהול שירות הלקוחות הוא עניין רציני שיש להפקיד בידי גורם רציני. הוא צריך לכלול מענים אוטומטיים, מענה אנושי, פתרון להחזרות, תקלות במשלוח ובסליקה ועוד.

5. ניהול ושילוח הזמנות – גם כאן, מדובר באופרציה לא קטנה ולא פשוטה לכל אתר איקומרס. לפני הקמת החנות בררו כיצד מצפה קהל היעד שלכם לקבל את המוצר, מהו פרק הזמן שתוכלו להתחייב לו, כיצד תוכלו לעמוד בצפיות ואף מעבר.לא סתם ענקיות האי קומרס עובדות על "same day delivery" המקנה שירות מעל ומעבר לצרכיו של כל לקוח וכך חנויות האי קומרס מתחרות על זמני האספקה.


קחו לכם כמה דקות ובדקו: מי מנהל החנות הדיגיטאלית שלכם? האם הוא צוות מקצועי המתמחה בכל הפרמטרים? הצגנו בפניכם את ההיבטים הבולטים בניהול חנות דיגיטאלית אך האם זה הכל?
היבטים של קידום ושיווק האתר כתנאי לניהול איכותי ופריחה של חנות וירטואלית בטווח הארוך.




איך מקדמים ומשווקים חנות וירטואלית משגשגת לטווח הארוך? כל התשובות

עכשיו, כאשר אנחנו יודעים מה יש לעשות לאחר הקמת החנות ולאחר שדנו באופן הניהול ובמרכיביו הגיע החלק השיווקי הקשור במידה רבה גם למיומנויות טכניות ואחרות. בעניינים שיווקיים, כמו גם טכניים וטכנולוגיים גם כאן יש צורך בצוות מקצועי. ראו זאת כמו רואה חשבון שמנהל את עניינכם מול רשויות המס או המעצב אשר לומד את הקהל שלכם ומנגיש את המוצרים שלכם באופן מבריק.
אם לא תעשו זאת בעצמכם - למה אנחנו מספרים לכם על זה... ?

כי בכל זאת, עליכם לדעת במה מדובר, לשאול ולהבין מה מצופה מהמומחה... אז לפניכם עוד מספר סיבות בגללן אתם פשוט חייבים ניהול מקצועי של כל ההיבטים הטכניים והטכנולוגיים:

1. חשיפה – חשיפת האתר הנו המרכיב החשוב ביותר לאחר בנייה ובדיקת אתר אי קומרס. חשיפת האתר תגרום לתודעה על הנכס ועל המותג, ללא חשיפה נכונה לקהלי היעד של המותג לא נוכל להתקדם לשלבים הבאים וכמובן – למכור.

2. תנועה לאתר (traffic)– אחרי שחשפנו את האתר לכלל קהלי היעד שלנו הגיע שלב יצירת התנועה לאתר, איך עושים את זה? מודעות, פרסומות ושיווק נכון וממוקד יגרמו ללקוחות שלנו לבקר באתר ואולי גם לבצע פעולה.

3. צביעת גולשים – לאחר שחשפנו את האתר ולאחר שגרמנו לתנועה לאתר "נצבע" את הגולשים שלנו (צביעת הגולש מתבצעת ע"י קוד אשר מוטמע באתר מראש ו"קופץ" בכל פעם שהוא מזהה משתמש/פעולה באתר), לאחר צביעת הגולשים נוכל לייצר קהלים ממוקדים ואיכותיים שמתעניינים במותג/מוצר שלנו ולתרגט אותם לצורך ביצוע המרה (השארת ליד, רכישה של מוצר/ שירות וכו).

4. חיבור האתר לכלים מתקדמים - המיועדים לניתוח וחקר שוק שלנו ושל מתחרים (גוגל אנליטיקס, גוגל אדס, פייסבוק אנליטיקס וכו).

5. שיווק דיגיטלי - ניהול קמפיינים ממומנים בפלטפורמות שונות (פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, אאוטבריין, טאבולה, לינקדאין, יוטיוב, רשתות מדיה וכ"ו) ניהול בלוג ועוד.על מנת לבצע את השיווק הדיגיטלי באופן מיטבי וגם להוציא ממנו את המקסימום, עליכם לשאול את עצמכם – יחד עם איש מקצוע כמובן (והדבר מבוסס על מחקרים) - מהו המוצר או השירות שאנו משווקים, ולמה יעדיפו אותנו, מה אנחנו מעוניינים להשיג באמצעות הפעילות, מיהם קהלי המטרה (והאם אנחנו יודעים עליהם את כל מה שצריך לדעת?), מהם הכלים השיווקיים המתאימים ביותר, ומהן השיטות והפלטפורמות המתאימות ביותר, נוכח המידע שאספנו. ההיבטים שצוינו רלוונטיים לכל אתר, לא רק לאתר מכירתי, אולם באתר שכזה, חשיבותם כפולה ומכופלת ותוצאות המחקר והביצוע המדויקים עשויים לשפר את תוצאות המכירות בחנות בכל פרמטר.

6. הגדלת יחסי ההמרה (Conversion Rate)- שימוש בכלים מתקדמים במטרה להגדיל את שעור הגולשים המבצעים פעולות באתר (מכירות גבירותי ורבותי, מכירות!)

7. קידום אורגני - אשר מטרתו להגדיל את החשיפה למנועי חיפוש שלא בצורה ממומנת. לטובת זאת יש לבצע אופטימיזציה באתר.

8. בנייה וניהול מועדון לקוחות – שוב קשר הדוק בין טכנולוגיה לבין שיווק. מועדון הלקוחות מאפשר לאסוף מידע חשוב על נרשמים, לחלק אותם לקהלים, ולהעביר להם בהמשך מיידע קונקרטי ורלוונטי במיוחד.

קחו לכם כמה דקות ובדקו: השקעתם רבות בפיתוח החנות, בכל פרמטר אפשרי. ומה עכשיו? האם אתם מוכנים לצאת לדרך? האם כל הערוצים השיווקיים החלו בעבודתם? עברנו על הערוצים המרכזיים בשיווק דיגיטאלי (הדורש הרבה טכנולוגיה והתמחות) נשתף אתכם בדוגמאות אמיתיות של מי שניסו, וגם הצליחו, להקים חנות ווירטואלית משגשגת.


מה הקשר בין זאפוס ועדיקא? ומה העסק שלכם יכול ללמוד מזה?

אנחנו חוזרים אליכם עם דוגמאות מהעולם האמיתי. דוגמאות של אתרים ש´עשו את זה´, אין ספק שהם עשו שינוי בפרמטרים רבים והצלחתם ניכרת גם מעבר לעולמות הווירטואליים.
הפעם נתמקד בחנויות וירטואליות קיימות. הן כבר עשו את כל העבודה הקשה וכיום עליהן להמשיך ולהתפתח, לעמוד בתחרות ולהיות תמיד אטרקטיביות ואקטואליות. הן במוצרים, הן במחירים והן בהצעות ובאפן הפנייה לקהל היעד.


עדיקא – אם אתם צעירים, אופנתיים או מקורבים לכאלו, וודאי שמעתם את השם...!את עדיקא הקימה יזמית צעירה, חובבת אפנה ועסקים אשר למדה לשלב היטב בין השניים. החנות המקוונת מזכירה חנויות מובילות בחו"ל ומוכרת בדיוק כמותן, אפנה לצעירות, הנעלה, אקססוריז ומוצרים לבית. והכל נגיש ומונגש וידידותי (גם המחירים). עדיקא הפכה מאתר זעיר שהציע מגוון של כ- 300 מוצרים ב- 2012, לאתר המציע עשרות אלפי מוצרים ומוכר בעשרות מיליוני שקלים בשנה. עדיקא מסמלת תהליך הפוך לתהליכים המקובלים. במקרה שלה חנויות פיזיות הוקמו בעקבות ההצלחה של החנות האינטרנטית (אבל לא במקומה). החזון של עדיקא היה " הרעיון היה ליצור סטנדרט חדש בכל מה שקשור לחוויית אונליין".
מה החזון שלכם? במה אתם רוצים לחדש?

זאפוס (לא ישראלית) – שירות לא שגרתי שהפך את המנכ"ל למולטי מיליונר (עניין של אידאולוגיה?)בכל מקום שלא תקראו תגלו שזאפוס – חנות בה אתם משלמים על נעליים – מציינת כי מה שהיא למעשה מוכרת הוא שירות. החברה, שנמכרה לאמזון ב- 850 מליון דולר, מבססת את השירות שלה על לקוחות חוזרים (75% מהרכישות באתר הן של לקוחות כאלו). אז מה זאפוס עושים ´אחרת? הם באמת מדברים עם הלקוחות שלהם (ולא שולחים אותם לשירותי שיחה אוטומטיים), הם לא מפחדים (מתחרות, מהחזרות או מכל דבר אחר) ואם מישהו רוצה לעזוב את החברה? הם מציעים לו בונוס (הכל כדי להשאיר בחברה את העובדים המצטיינים).



מה שתמיד רציתים לדעת: האם באמת מרוויחים מאיקומרס?דוגמאות ומספרים:

כמעט וסגרנו מעגל, דקדקנו בכל הנוגע למומחים, הצגנו דוגמאות והפכנו בשיטות להצלחה, אבל על שאלה אחת עוד לא ענינו, באם אפשר להרוויח מאי קומרס...?אז כמובן שלא תתפסו אותנו מתחייבים שאתם, או כל אחד אחר, יצליחו. למה? ראשית, בגלל שהצלחה נמדדת במספר פרמטרים, ובכלל - הצלחה היא עניין סובייקטיבי ובנוסף, כמו בכל דבר, הנוסחה להצלחה מורכבת גם ממחויבות אישית, עבודה עם אנשי מקצוע נכונים, השקעה של מגוון משאבים ויצירת אתר נח וידידותי, עם מחירים אטרקטיביים ומגוון רחב...


ובכל זאת, לא נוותר על הצגת כמה נתונים המעידים על הצלחה אולם ראשית, כמה גורמים להצלחה:

1. המוצר נמכר על בסיס קבוע – כי כל חנות צריכה מוצר בטוח, עם רווח בטוח וכל חנות אינטרנטית צריכה ´נבחרת חלומות´ שמושכת את הקהל  להיכנס שוב ושוב לאתר וחושפת אותו ועוד מוצרים.

2. המותג מוכר – אם העסק שלכם קיים והמותג שלכם מוכר וגם מייצר מכירות – אין ספק שאתם על דרך המלך. יחסכו לכם שלבים ארוכים, יקרים ומורכבים במיתוג, פרסום והטמעת המותג ומוצריו.

3. המשלוח ואורכו אינם מהווים חסרון – כי משלוח יקר וארוך יכולים להוציא את החשק גם לשופוהוליק הקיצוני ביותר (ויש אתר סיני שיצר בידול אמיתי – משלוח חינם).

4. חסכון – כי הצרכן מחפש ערך מוסף, ובד"כ החיסכון הכספי יוביל אותו לבצע קנייה. אם תצליחו לספק לו את היתרון הזה, אתם על הגל.

5. מגוון רחב – כדי שהקונה יוכל לשוטט ותמיד למצוא משהו לטעמו ולכיסו.



מי הצליח ומה מלמדים הנתונים?

1. קופונים - הכפילו את השוק שלהם פי 100 בן לילה.

2. שופרסל - 14% מסך הפעילות של שופרסל הוא באונליין, כאשר 86% מאלו שרוכשים בפלטפורמת האונליין (חנות אי קומרס) של החברה הם חברי מועדון. לאור זאת הרשת בוחנת לצמצם את שטחי המסחר שלה ב-20% בטווח של 5 שנים.

3. DealExtreme - אתר מהונג-קונג המציע משלוח חינם לכל העולם. 6 מיליון דולר (5% ממכירות האתר) – לשוק הישראלי מכירה של 60,000 פריטים, ברובם גדג´טים.

4. דומינו פיצה –50% מהמכירות מתבצעות דרך האתר, כולל דרך מכשרים סלולאריים. במשך יום אחד ניתנה הנחה של 50% על כל מכירות האונליין (כדי לקדם את ההזמנות מן האתר) והציבור הישראלי הנכון לרכוש דרך האינטרנט רכש גם רכש.

5. אתר זאפ – האתר יצר, בחוכמה רבה, קונספט ייחודי המאפשר ללקוח למצוא את כל המידע במקום אחד, ללא צורך לעבור לאתרים אחרים. בנוסף מציע האתר חיפוש ידידותי במיוחד.

6. דלתא – על פי נתונים סל האתר המצליח של החברה גבוה בלמעלה מ- 80% מסל החנות.

קחו לכם כמה דקות ובדקו: האם גם אתם רוכשים בחנויות אלו? מה זה אומר? האם המוצרים שלהם עונים על הגורמים הבסיסיים שצוינו כבסיס להצלחה?אז הבאנו לא רק דוגמאות אלא גם מספרים. ומה עכשיו?למה כן למכור ברשת?


10 סיבות למה הקמת חנות ותחזוקה באינטרנט היא must

עכשיו, לאחר שאתם מעורים יותר בתחום, לאחר ששיתפנו אתכם בדוגמאות מהצלחות של חנויות וירטואליות, הצגנו בפניכם התלבטויות, הובלנו אתכם בין השלבים השונים, חשוב לנו לסכם את כל הסיבות בגללן אנחנו חושבים שכן, הנתונים מלמדים שכדאי להיכנס לתחום האי קומרס.

נכון, אנחנו לא יכולים להתחייב שהאתר שלכם יהיה האמזון הבא אבל הי לשם העולם הולך!אז הנה כל הסיבות בגללן עליכם לבחון לעומק וברצינות הקמה ותחזוקה של אתר מכירתי:


1. מהפך בלתי נמנע. כבר אמרנו – העולם צועד בצעדי ענק לקראת השלמת המהפך, בעתיד נקנה הרבה יותר מוצרים, בהרבה יותר כסף, במגוון חנויות גדול יותר – באינטרנט. חנויות פיזיות וקניונים ימשיכו להיסגר והשורדים יתחרו מול שלל ההיצע העצום ברשת.

2. ישראלים מתים על קניות באינטרנט - אם אתם פונים לישראלים, הם מחכים לכם. הם כבר בשליםלקנות, יודעים לחפש ולמצוא, וגם מתמצאים בשיטות התשלום והמשלוח.

3. קהלים חדשים -האינטרנט הוא קניון אחד ענק שכולם מסתובבים בו. בעזרת חנות וירטואלית בקניון תגיעו מהר יותר, לקהלים רבים ורחוקים יותר (אשר לא היו נגישים לחנות הפיזית או שכלל לא ידעו על קיומכם).

4. מאפשרים לך להגיע לכל פינה בעולם, 24/7 - הקניון שלנו אף פעם לא נסגר. הוא פתוח בפני כולם. תלמדו שזה כך כאשר יגיעו ההזמנות הראשונות ממרחק מאות או אלפי קמ´.

5. השלמת הכנסה או הכנסה שלמה - יש לכם חנות פיזית? החנות וירטואלית עשויה לשמש כערוץ הכנסה נוסף. עבור חלקכם היא תהפוך לערוץ העיקרי ויש שיהפכו אותה לערוץ הבלעדי, המזרים עוד ועוד הכנסה.

6. מאתגר, אבל פחות מחנות פיזית - נכון, בהתחלה זה לא נראה פשוט. אבל עם המומחים הנכונים תצלחו את ההקמה וההשקה של החנות. מהרגע הזה האתגרים אפשריים והופכים לשגרה.

7. עולה, אבל פחות מחנות פיזית - כמה עולה לכם לשלם שכירות חודש בחודשו? וארנונה? ומיסים נוספים? מים? חשמל? חנות וירטואלית עולה כסף אבל העלויות נמוכות משמעותית מעלות חנות פיזית או סניף פיזי נוסף.

8. מאפשר לכם לתת מעצמכם בלי להיות נוכחים - נכון, הקונים לא יפגשו אתכם בחנות, אולם תוכלו לקבוע אג´נדה, להוביל מהלכים עסקיים או אחרים, להציע סחורה העולה בקנה אחד עם האידאולוגיה שלכם ובוודאי – לשדרג את התדמית שלכם.

9. יש ממי וממה ללמוד (גם מהצלחות וגם מטעויות) - אתם לא הראשונים שמקימים חנות אי קומרס. מאות אלפים עשו זאת לפניכם וזה פועל לטובתכם. המומחים משופשפים יותר, הפלטפורמות – מוקפדות ומהוקצעות, המחירים – נמוכים יותר מבעבר, והטעויות וההצלחות? תוכלו ללמוד הרבה מכל אחת מהן.

10. יש אינדיקציה, והיא חד משמעית - אין כאן רק רואה חשבון שאליו תפנו אחת לתקופה כדי לדעת מה קורה. האינדיקציות בחנות הווירטואלית ברורות וחד משמעיות – מי הקהל שלנו, כמה זמן הוא שהה באתר שלנו, כמה זמן הוא שהה בעמוד או במוצר מסוים באתר שלנו, מאיזה מקור הוא הגיע לאתר שלנו (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, אאוטבריין, טאבולה וכלל מקורות ההגעה), מאיזה אזורים וערים המשתמשים שלנו, באיזה שעות נכנסו המשתמשים שלנו, היקפי המכירות באתר שלנו לפי שעות, ימים, שבועות וחודשים, מספר הפריטים שנמכרו לפי זמן וכמות, כמה זמן בממוצע לקח למשתמש לרכוש מוצר, באיזה מילים הוא חיפש ומצא אותנו, איפה הוא נטש את האתר, מספר הגולשים שנכנסו בכל זמן נתון, השפעות הקמפיינים וכל מידע שרק נרצה לדעת.

בלחיצת כפתור כבר אמרנו?


לסיום – חנות אי קומרס היא חנות לכל דבר, היא דורשת תחזוקה ועבודה שוטפת, שירות לקוחות, אנשי מכירות, ניהול רכש, ניהול לקוחות קבועים (מועדון לקוחות), עדכונים, שילוט והכוונה (באנרים), פרסום, תשתיות תקינות, מראה אסתטי ומזמין, בעצם – כל מה שחנות צריכה.
אז אם כבר בניתם חנות, השקעתם זמן, כסף ומשאבים יקרים, שמתם את כל כולכם בחנות האהובה שלכם...אתם בטח לא תשאירו אותה לבד.


לא משנה מי אתם או מה אתם מוכרים, איך ואיפה המוצרים שלכם נמצאים, אם אתם מותג מוכר או חדש, תדעו תמיד שלהגדיל את המכירות בחנות ecommerce וירטואלית מקצועית ופעילה זו משימה אפשרית (מאוד).

לפגישת ייעוץ
ללא התחייבות!