למה כדאי שתהיה לכם תכנית שיווק


תוכנית שיווק נועדה לקדם את העסק להשגת יעדיו העסקיים. בשיווק כמו בחיים חשוב לתכנן לפני הביצוע. תכנון מוקדם הכרחי בבכל מקרה שרוצים לשווק את העסק, מוצריו ושירותיו באמצעות פעילויות שיווקיות כגון: אתר אינטרנט, פייסבוק, פרוספקט, סרטון וידאו או כל ערוץ שיווקי אחר . לא פעם עסקים מפרסמים או מבצעים דיוור בפזיזות וללא תכנון מוקדם, ולאחר הפעולה אין מספיק תגובות ובעצם התקציב שהושקע יורד לטמיון.


מה מטרת תכנון מוקדם בתוכנית שיווקית?
תכנון מוקדם בוחן ומגדיר את  קהל היעד הרלוונטי. היכן הוא נמצא? מה המסר, או ההנעה לפעולה שתגרום ללקוח הפוטנציאלי לבצע את הפעולה הרצויה מבחינת העסק? ביצוע פעולות שיווקיות ללא תכנון מוקדם עשוי לגרור הוצאת כסף לשווא וחוסר אפקטיביות ממאמצי השיווק.

אז מה זה בעצם תוכנית שיווק?
תפקידה של תוכנית השיווקית, הנגזרת מאסטרטגיה שיווקית, לפרט את סך הפעילויות הנדרשות לביצוע לטובת השגת היעדים העסקיים והשיווקים שהוגדרו. היא הבסיס לחשיבה וניתוח לעומק של העסק היעדים והמטרות אותם נרצה להשיג בזמן הקצר הבינוני והארוך. אם לא נגדיר מראש את המקום אליו נרצה להגיע, אז כיצד נגיע לשם?

מה כוללת תוכנית שיווק?
  • ניתוח שוק – זיהוי פלחי השוק, הכרת קהל היעד, ניתוח המצב הקיים והתמהיל השיווקי הנוכחי: מוצר, מחיר, קידום מכירות, הפצה וניתוח חוזקות, חולשות, איומים והזדמנות בשפה המקצועית SWOT.
  • יעדים – מטרות ויעדים לאן אנחנו רוצים להגיע?
  • אסטרטגיה – גיבוש האסטרטגיה כיצד נגיע למימוש המטרות? מהי הדרך?
  • טקטיקה – מהן הפעילויות הנדרשות לביצוע? תוכנית הוצאה לפועל של הפעילויות השיווקיות
  • תקציב – הגדרת תקציב ולוחות זמנים לביצוע.
  • פיקוח ובקרה – ווידוא כי כל מה שתוכנן אכן מתבצע וביצוע ניתוח סטטיסטי של כל פעילות שיווקית.
לסיכום ניתן לומר שהיתרונות הבולטים בעבודה לפי תוכנית שיווק הם:
ביצוע חשיבת עומק על המוצר/השירות, גיבוש אסטרטגיה, תוכנית להשגת המטרות והיעדים ויוצרת בהירות ואחדות בקרב כלל מנהלי הארגון,
וחיסכון בזמן ובכסף – תוכנית מוגדרת על פיה מתנהלים.
תוכנית שיווק
לפגישת ייעוץ
ללא התחייבות!